keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Blogin lopettaminen

Ääää, mun tekis nyt niin mieli lopettaa tää blogi. Mulla ei ole intoa kirjoittamiseen ollenkaan ja en nauti tän kirjoittamisesta enää niin kuin ennen. Ehkä mä pidän vaa vähä taukoo, ja kirjoittelen silloin kun tuntuisi siltä. Vai mitä mieltä te olette?

Nyt kerron kuitenkin mitä lähipäivinä on tapahtunut.

Lauantaina mulla oli se Carolinan yksityistunti. Se oli mun paras koulutunti ikinä, en oo Kerttua koskaan saanu niin hyvin menemään. Tehtiin tunnilla tosi paljon suunnanvaihtoja ja yritettiin saada Kerttu taipumaan niin, että etuosa pysyy ihan siinä omalla paikallaan, eikä haahuile siellä jossakin. Sitte otettiin myös laukkaa ja taivuteltiin siinä aina välillä ulos ja sitten sisälle. Lyhennettiin myös laukkaa ja sain Kertun laukan aika minimaaliseksi, se oli jo saavutus multa. Muttajoo, koko valmennus meni hyvin ja varmasti menen uudestaan Carolinan valmennukseen! Mulla ei valitettavasti ole mitään videoo/kuvaa ole valmennuksesta, koska kukaan ei muistanut ottaa kameraa.

Sunnuntaina mulla oli Paronan kanssa alue-estekisat Vaasassa. Sinne lähdin Kristan kyydillä. Perillä oltiin hyvissä ajoin. Mulla oli paljon aikaa, koska menin luokkana vasta 90 ja ennen sitä oli 80 ja powercup luokat. Ysikympin rata oli aika helppo. Suunnittelin, että teen mahdollisen pienet tiet ja rallittelisin vähän, koska ysikymppi on kuitenkin aika pieni luokka Paronalle. Verkassa Parona tuntui hyvältä ja radalle lähdettiin hyvillä mielin. Rata meni aika hyvin, välillä ei oikein paikat osuneet, mutta ei se mitään. Uusintakin onnistui aika hyvin, mutta kun tein aika pienen kaarteen, niin satula meinasi  mennä kyljelleen. Iski pieni paniikki, mutta onneksi mä jotenkin sen sain sitten suoraan sinne selkään! Loppurata menikin sitten ihan hyvin. Radan jälkeen oltiin sijalla 1, mutta lopulta yksi ratsukko ohitti meidät ja oltiin sitten kakkosia. Tosi tyytyväinen olin kuitenkin!

Metrissä sitten tapahtui pieni fail, tai siis mä jotenkin missasin se rataantutustumisen. Me oleskeltiin liian kauan kopilla ja sitten kun menin kisapaikalle, niin luokka olikin jo alkanut...No ei siinä mitään, opettelin radan katsomalla muiden suorituksia ja menin pian verkkaamaan. Verkassa Parona oli taas hyvä, ei kieltoja/pudotuksia. Ratakin meni tosi kivasti, kunnes 6.esteen jälkeen käänsin pienen tien ja sen jälkeen iski blackout, enkä millään saanut päähäni mikä este seuraavaksi tulee. Kiersin sitten siinä vähän kenttää, kunnes vihdoin löysin 7.esteen ja loppurata menikin ihan hyvin. Mua ei oikeestaan haitannut yhtään tää unohdus, koska Parona kuitenkin meni tosi hyvin, ei kieltänyt tai tiputellut kertaakaan.



 
miks tää ei isontanu näitä...
 
 

Mulla ei ole radoista videoita, koska ne ovat Kristan kamerassa. Laitan ne tänne sitten joskus.

Hyppäsin maanantaina Kertulla, sillähän oli siis hypätty viimeksi niissä Ylistaron kisoissa. Luulin ekaksi, että Kerttu on ihan into piukeena, kun hypätään esteitä pitkästä aikaa, mutta se oli ihan rauhallinen...? No ihan hyvä vaan :D Hyppäsin kahta estettä, tasaokseria ja vesimattoa. Korkeimmillaan esteet taisivat olla 115cm-120cm. Video:





Eilen juoksutin Kertun ja Paronalla menin kevyesti ilman satulaa. Tänään Kerttu menee kävelykoneeseen ja Paronalla menen tunnille. Ensi viikolla mulla ei ole mitään kisoja, mutta Kari Nevalan valmennus on. Sitten 8.6 on kisat Kangasalalla, joihin todennäköisesti mennään kummallakin hevosella. Luovuttiin myös tuosta Ypäjän kisaviikosta, koska sinne on ihan liian pitkä matka. Päätettiin sitten, että mennään 16.6 Alavudelle ihan tavallisiin aluekisoihin. Tuleeko joku lukijoista noihin kisoihin?

Huoh, tää kirjoitus ei sitten luonnistunu yhtään. Tämänkin postauksen tein vain pakonomaisesti ja väkinäisesti. Ehkä mä vaan pidän sen tauon.

6 kommenttia:

  1. pidät kuules poona vaan taukoo tai kirjottelet sillon ku jaksat :)

    VastaaPoista
  2. Hö :( täältä oli kiva seurata paronanki kuulumisia, mutta esim. anonyymit ei oikein kannusta bloggailemaan..

    VastaaPoista
  3. Pidä taukoo ja mieti sitte uudelleen :) Tulee muuten ikävä sun ihania otsikoita xd

    VastaaPoista
  4. jatkat ainakin kirjottamista! pidät sitte vaikka pienen tauon mutta en voi elää ilman sun blogiii <3 eiku

    VastaaPoista
  5. Pidä vaan taukoa jos siltä tuntuu;) Yleensä on kiva jatkaa kirjoittamista tauon jälkeen:)

    VastaaPoista
  6. älä ainakaan lopeta!!): just kun aloin innokkaaksi uudeksi lukijaksi.

    VastaaPoista