sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Onnistunut estevalmennus

Tänään mulla oli kummallakin hevosella estevalmennus. Ensimmäinen tunti alkoi kolmelta ja se oli Kertulla. Oli kyllä niin hieno päivä, että oltaisiin voitu hypätä pihallakin, mutta hypättiin kuitenkin maneesissa. Olin hyvissä ajoin maneesissa ja jätin jopa freejump-ohjatkin pois, ne on vaan tiellä. Verkassa Kerttu tuntui hyvältä ja kivan rauhalliselta. Alettiin tulla pieniä kontrollitehtäviä ja nekin onnistuivat iha hyvin. Hetken päästä alettiin tulla yhtä pystyä, jota nostettiin koko ajan. Korkeimmillaan se oli 130cm ja se onkin mun ja Kertun korkein este (:  Ton pystyn jälkeen annettiin heppojen kävellä hetki. Välikäyntien jälkeen tultiin rataa. Mä tulin sitä 100-110 korkeudella, eli juuri sopivan kokoisia esteitä. Kerttu hyppäs hyvin ja mäki osasin ratsastaa! Ei tiputettu/kielletty kertaakaan, enkä mäkään sukeltanu enää niin pahasti. Sannakin kehui, että ollaan kehitytty paljon. Annoin Kertun yhelle Elinalle, joka laittoi Kertun pois. Seuraavaksi olikin Paronan vuoro.

En ollut hypännyt Panskulla pitkään aikaan, viimeksi ehkä 2 kuukautta sitten. Aluksi luulin, että se alkaa vaan kuumenemaan liikaa ja vie mua ympäri maneesia, mutta onneksi olin väärässä! Tehtiin samoja tehtäviä, mitä Kertun kanssa. Mentiin Panskun kanssa sitä pystyä, jota nostettiin koko ajan ja korkeimmillaan se oli meillä 110cm. Pystyn jälkeen tultiin rataa, joka oli korkeudella 90-100. Parona hyppäs tosi hyvin, kaikki paikatkin osui kohdilleen! Olin tosi tyytyväinen heppaan ja nyt on kauhee hinku päästä Paronallakin kisaamaan!

Mulla ei valitettavasti ole videota tuosta valmennuksesta, koska mun vanhemmat oli jossaki, eikä kukaan muukaan ehtinyt tulla kuvaamaan. En viitsi mitään ratapiirrustustakaan tehdä, koska kukaan ei saisi siitä kuitenkaan mitään selvää!

Ensi viikko otetaan heppojen kanssa rennommin ja mennään vihdoin ja viimein pihalle ratsastaan!

Ps. Vastatkaa tohon kyselyyn...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti