sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Niinisalon alue-estekisat

Eilen oltiin Niinisalossa alue-estekisoissa. Menin luokat 100 ja 110. Lähdettiin hyvissä ajoin aamulla joskus kymmenen aikaan ja oltiin perillä, kun 90cm luokka oli vasta alkamassa.  Mulla ei tällä kertaa ollut kisahoitajaa mukana, mutta onneksi Ella piti mulle seuraa koko kisojen ajan ja auttoikin vähän. Kisat eteni kyllä tosi hitaasti, vaikka luokissa ei edes ollut paljon osallistujia. Pidettiin siinä välillä  Kristallekkin seuraa, kun oli niin paljon aikaa.

Metrissä olin vasta viimeisessä verkkaryhmässä. Alettiin laittaa heppaa vähän ennen radantutustumista. Kun oltiin saatu heppa kuntoon, menin tutustumaan rataan. Kävelin radan mun valmentajan kanssa, joka antoi vinkkejä. Mun mielestä rata oli aika haastava, etenkin jos verrataan Porin kisoissa olevaan rataan. Porissa oli oikeastaan suoria linjoja, kun taas niinisalossa oli kaikenmaailman kiekurat ja kaarteet. Tutustumisen jälkeen menin katsomoon katsomaan muiden ratoja, että tietäisin sitten paljonko askeleita tulee kaikkiin linjoihin. Kun olin katsonut mielestäni tarpeeksi, menin hepan selkään ja kävelin sillä jonkun 10min, kunnes sain mennä verkkaamaan. Verkassa heppa tuntui aika hyvältä, mitä nyt tuli pari hassua hyppyä, mutta muuten ihan hyvä. Lähdin toisena ja sain jäädä maneesiin. Pian olikin mun vuoro, sain lähtömerkin, tervehdin ja lähdin matkaan. Kerttu olisi halunnut mennä radalla vain lujaa, joten minä tietenkin yritin liikaa jarruttaa käsillä ja sen seurauksena hypättiin liian monta kertaa liian läheltä estettä. Alkurata meni ihan OK, kunnes tuli sarja. Tein pienen arviointivirheen, luulin että Kerttu lähtee kaukaa hyppäämään, mutta toisin kävi. Kerttu hyppäsi taas ihan juuresta ja minä tietenkin "tipahdan" kaulalle ja Kerttu tietenkin kielsi sarjan b-osalle. Noh, menin takaisin satulaan ja nostin uuden laukan, päästiin sitten ongelmitta sarjasta ja koko loppuradasta läpi. Ei kyllä jäänyt hyvä maku suuhun :D

Kympin rata oli melko samanlainen, eli paljon kaarevia linjoja yms. Arvostelu oli AM5 ja jos totta puhutaan, en tiennyt mitä koko arvostelu tarkoitti XD No mutta ei se mitään! Olin tällä kertaa ekassa verkkaryhmässä, mikä oli hyvä juttu. Heppa tuntui verkassa todella hyvältä, paljon paremmalta kuin metrin verkassa! Hypytkin  onnistuivat. Menin hetkeksi kävelemään pihalle, koska lähdin viidentenä. Pian olikin minun vuoroni mennä maneesiin, mua jännitti vähän. Tovin kuluttua sain lähteä, hengitin pari kertaa syvään ja rentouduin. Rata meni ihan hyvin, saatiin 0/0vp! Pari kertaa tuli lähelle estettä, mutta Kerttu oli vain niin innoissaan. Tossa kympin radassa oli siis erillinen uusinta, joten menin katsomaan ratapiirrustuksista uusintaesteet. Uusinta oli aika simppeli. Ei enää kauaakaan, kun mun ääni kuulutettiin maneesiin ja kauhukseni näin kuinka esteitä nostettiin 115-120 korkeuteen, kiva. No sehän ei meitä paljon haitannut, lähestyin ihan normaalissa laukassa 115 kokoista pystyä, josta Kerttu pääsi yli helposti. Uusinta meni kyllä tosi hyvin, paikat osui kohdilleen ja ei edes pudotettu/kielletty. Olin tässä vaiheessa luokan johdossa. Jännitettiin Ellan kanssa sitten, että voitanko, mutta sitten viimeinen ratsukko veti nopeamman ajan :( Ei mua kyllä yhtään haitannut, olin vain iloinen kun meni taas näin hyvin. Menin palkintojenjakoon, jonka jälkeen lähdettiin kotiin. Oltiin kotona joskus kuuden aikaan :D

Tässä video mun radasta:

Tulevalla viikolla otetaan vähä rennommin, koska Kerttu rokotetaan.
Ps. Vastatkaa sivussa olevaan kyselyyn!



6 kommenttia: