keskiviikko 7. elokuuta 2013

Noniin, vihdoinkin jaksan kirjoittaa! Olen ollut hieman laiskahko kirjoittamaan.

Kertulla oli sunnuntaina ja maanantaina vain kävelypäivä, koska siltä oli lähtenyt kenkä etujalasta. Kengittäjä saatiin vasta tiistaiksi. Sunnuntaina laitoin Kertun kävelykoneeseen ja maanantaina kävelytin sitä maneesissa ja tein kaikkea maastakäsin juttuja ja venytyksiä yms. Seuraavana päivänä, eli tiistaina, oli pitkästä aikaa Kari Nevalan estevalmennus.

Tiistaina olimme siis Kertun kanssa Kari Nevalan estevalmennuksessa. Tehtiin aika teknisiä ja vaikeita tehtäviä, tai ainakin ne olivat vaikeita mulle ja Kertulle! Mentiin mm. kolmea ravipuomia ympyrällä, aluksi tuli aikamoisia loikkia puomien yli, mutta kun tultiin tarpeeksi monta kertaa niin ei ollut mitään ongelmaa. Mentiin myös kolmoissarjaa, se sujui ihan ongelmitta! Kolmoissarjan jälkeen tultiin trippeliä, jolle mun on yleensä hankala hahmottaa askeleita. Ekalla kerralla kiellettiinkin trippelille, koska minä en osaa pitää pohkeita kiinni....toisella kertaa mentiin yli. Lopuksi tultiin kolmoissarjaa ja trippeliä korkeudella 110cm. Tunti meni ihan ok, paremminkin olisi voinut mennä! Olen silti ihan tyytyväinen.

Tänään oltiin taas Karin valkassa. Tällä kertaa mentiin rataa. Valmennus sujui tosi hyvin, yhtäkään kieltoa tai pudotusta ei tullut. Lopussa mentiin rataa 110 korkeudella ja menin ihan lopuksi vielä 120cm okserin. Kerttu tuntui koko tunnin tosi hyvältä, mutta itse täytyy olla varovainen yläkropan kanssa, koska mulla on joskus tapana mennä takakenoon välillä ja se vain "puskee" hevosta esteille enemmän ja enemmän. Pitää opetella olemaan ryhdikkäästi suorassa :D

En saanut valitettavasti mitään kuvia/videoita valmennuksesta.

Paronan olen liikuttanut ihan normaalisti. Sunnuntaina menin ilman satulaa ja hyppäsin pientä ristikkoa. Maanantaina tuuppailin satulalla. Tiistaina Panskulla oli vain vapaa, tänään mulla oli tarkoitus tuuppailla Panskulla, mutta siltä oli lähtemässä etujalan kenkä, niin en sitten voinut. Huomenna sille toivottavasti tulee kengittäjä. 

Menkääs muuten katsomaan mun kisakalenteri, päivittelin sitä vähän. Tässä kuussa mulla on ehkä neljät kisat, jos vanhemmat vain jaksaa kuskata. Erityisesti odotan noita Kalajoen kisoja!

Laitan tähän vielä Luvian kisoista kuvia, kun ei muitakaan ole :D






Kääk, huomenna alkaa koulu. En tiedä miten saan mun unirytmin takaisin normaaliksi...






4 kommenttia: